onsdag 19 december 2012

Jul!

Förra julen var den första julen utan pappa, han var den som alltid skojjade till det, han saknades nåt enormt. Julen innan det så var han hemma, men han var kopplad till maskiner med syrgas, jag gav honom en whiskey där han satt i sin fotölj, kommer aldrig glömma glädjen från pappa i det ögonblicket, han kallade mig hans ängel. Glömmer det aldrig! Jag gjorde även bostonpotatis under hans svåra tid för jag visste hur mycket han tyckte om det, jag köpte även ett gåband, så att han skulle kunna komma igång o röra på sig när det var isgator ute. Jag handlade, var där så mycket jag kunde. En dag när jag ringde min mamma så pratade vi som vanligt, men rätt vad det var så ropade mamma "besse besse" o vi la på. Han kollapsade vid köksbordet, men sen behövde han gå på toa. Tackar gud för att min bror kennet var där just då och kunde hjälpa till när pappa inte orkade mer o föll ihop på hallgolvet. Ambulansen kom.... Resten är bara svarta minnen.....saknar dig pappa något enormt mycket, du var och kommer alltid att vara min hjälte! <3<3 kommer sakna dig i jul, det finns bara en pappa och det är du!

4 kommentarer:

  1. så fin text du gjorde <3 saknar han med morfar

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vet Moa- att morfar betydde så mycket för er, det har varit en jobbig tid även för er....

      Radera
    2. jättefint skrivet Sandra och vi saknar dig alla jättemycket fortfarande efter nästan 2 år

      Radera